VARĖNOS „ĄŽUOLO" GIMNAZIJA

Erasmus+ mobilumams pasibaigus atėjo metas sklaidai

kas2.jpgkas3.jpg
Projekto dalyvės parengė straipsnius rajoninei spaudai. Juose aprašė visą savo patirtį, įgytą mobilumų metu.

Vasario 27 d. gimnazijos bendruomenė buvo pakviesta į renginį „Mobilumų patirtis“. Mokytojos paruošė vaizdinę medžiagą ir pasidalijo įspūdžiais, parsivežtais iš Dublino, Liublianos ir Oksfordo.

kas1.jpgkas4.jpg









Kovo 26 d. projekto dalyvės surengė metodinį užsiėmimą „Kvalifikacijos tobulinimo ir užsienio kalbos mokymo tendencijos“ rajono užsienio kalbų mokytojams. Jo metu skaitė pranešimus: „Kūrybinio mąstymo lavinimas pagal dr. Edward de Bono“ (J. Černienė), „Dailės kūrinių panaudojimas ugdant lingvistinę kompetenciją anglų kalbos pamokose“ (K. Volungevičienė), „Mokinių anglų kalbos žodyno gausinimas fraziniais junginiais ir idiomatiniais posakiais” (R. Kašėtienė) ir pravedė praktinius užsiėmimus. Džiugu, kad į veiklą įsitraukė ir užduotis išbandė ne tik anglų, bet ir rusų, prancūzų kalbų mokytojos, gimnazijos administracija ir švietimo centro metodininkė E. Vilčinskienė. Užsiėmimo metu skambėjo skirtingos kalbos ir lydėjo gera nuotaika.

Projektas jau eina į pabaigą, bet sklaidos procesas tęsiasi.

 kas5.jpg











Finansuojamas pagal Europos Sąjungos programą Erasmus+


Patirtis Oxforde

Finansuojamas pagal Europos Sąjungos programą Erasmus+

 rsz_1.jpgrsz_2.jpg

Erasmus+ KA1 darbuotojų mobilumo projektui besitęsiant, turėjau galimybę tobulinti savo kvalifikaciją Oksforde.

Gimnazija parinko kursus „Anglų kalba – efektyviam komunikavimui“, organizuojamus „Lake School of English Oxfrod“. Negalėjau atsidžiaugti šiuo pasirinkimu, nes tai labai stipri, JK reitinguose užimanti trečią vietą kalbų mokykla, be to, ir kursų medžiaga buvo įdomi ir naudinga. Kasdien penkias valandas mes, aštuoni mokytojai iš įvairių Europos mokyklų, tobulinome savo kalbinius įgūdžius dalyvaudami įvairiuose praktiniuose anglų kalbos užsiėmimuose. Kalba gyva, nuolat besikeičianti, todėl didžiulę naudą davė šiuolaikinės anglų kalbos aktualijos: nauji žodžiai, fraziniai ir idiomatiniai posakiai ir, žinoma, šių dienų slengas. Turėjome labai energingą ir charizmatišką lektorę Lucy Holmes, kuri kaip tik mūsų viešnagės metu išleido savo pirmąją knygą. Ji daug dėmesio skyrė aktyviems metodams, skirtiems vyresniųjų klasių mokinių ir suaugusiųjų žodynui lavinti. Buvo smagu tapti mokiniais ir išbandyti jos knygoje aprašytus metodus patiems. Lektorė mus nustebino naujais ir išties efektyviais būdais, padedančiais lengviau įsisavinti žinias. Parsivežiau visą segtuvą metodinės medžiagos, kurią galėsiu taikyti savo pamokose ir prisidalinti su kolegomis.

Nors mokėmės intensyviai, tačiau turėjome laiko susipažinti su Oksfordšyro ir aplinkinėmis grafystėmis. Aplankėme Anglijos Versaliu vadinamą Blenheimo pilį Vudstoke, kurioje gimė Britanijos ministras pirmininkas Vinstonas Čerčilis. Praleidome dieną Bate (Bath), garsėjančiame ne tik 2000 metų senumo mineralinio vandens versmėmis ir SPA tradicijomis, bet ir keltų, romėnų ir karaliaus Jurgio epochos architektūra. Apsilankėme garsios anglų rašytojos Džeinės Ostin (Jane Austen) name-muziejuje.
rsz_4.jpg

Susipažinti su Oksfordu – seniausiu universitetiniu miestu Didžiojoje Britanijoje – reikėtų bent mėnesio, nes čia kiekvienas pastatas turi savo istoriją. Todėl pietų pertraukos metu ir po paskaitų, skubėjome jų apžiūrėti. Neišdildomą įspūdį paliko senieji Oksfordo universiteto pastatai ir Bodlio (Bodleian) biblioteka, kurioje sukaupta apie 9 milijonai knygų – nuo pačių seniausių iki šių laikų. Įdomiausia yra tai, kad studentai gali jomis naudotis ir dabar. Ašmolio (Ashmolean) muziejus nustebino savo dydžiu ir sukauptais eksponatais iš viso pasaulio. Pamačiau originalias romėnų skulptūras, Pikaso ir Van Gogo paveikslus, tikras Egipto mumijas. Visas aplankytas vietas sunku išvardyti, bet paminėsiu, kad klausimės ir vakarinių mišių Kristaus bažnyčios (Christ Church) koledžo katedroje bei žiūrėjome V. Šekspyro pjesę „As You Like It“  Plauhouse.

Viešėjau dėkingu laikotarpiu, nes man esant anglai šventė dvi nacionalines šventes: Guy Fawkes Day (Gajaus Fokso dieną), Rememberence Day (atminimo dieną) ir netgi įžiebė kalėdines šviesas (Lighting Festival), todėl man, kaip mokytojai, buvo labai svarbu pamatyti gyvai tai, apie ką skaitome su mokiniais vadovėliuose. Gyvenau šeimoje, todėl iš arti susipažinau su anglų buitimi, tradicijomis ir kultūra. Esu dėkinga šeimininkams už nuoširdų bendravimą, rūpestį ir lepinimą tradiciniais anglų patiekalais.

rsz_3.jpgrsz_5.jpg

Praleidau dvi nuostabias savaites: susiradau naujų draugų, daug pamačiau, išmokau, o svarbiausia – išsipildė mano svajonė pabūti studente Oksforde.

 

Ramunė Kašėtienė

Varėnos „Ąžuolo” gimnazijos anglų k. mokytoja




NUOSTABI PA
ŽINTIS SU AIRIJA

Bendrai finansuojama pagal Europos Sajungos programą "Erasmus+"

Varėnos „Ąžuolo“ gimnazijai gavus ES finansavimą Erasmus+ KA1 projektui anglų kalbos mokytojų kvalifikacijai tobulinti, atsirado galimybė dviems savaitėms išvykti į Vakarų Europą. Pasirinkau kursus “Anglų kalba ir kultūra“ seniausiame airių universitete – Trinity College – Dubline. Į kursus vykau vasarą, nes tik tuo metu studentai atostogauja ir mokytojai gali užimti jų vietas auditorijose ir bendrabučiuose.IMG_1499.JPG

Anglų kalbos mokytojams skirtus kursus vedė didelę darbo vidurinėje mokykloje patirtį turinti mokytoja, dublinietė Ann Marie O‘Brien. Iš jos daug sužinojome ne tik apie Airijos švietimo sistemą, mokytojo darbo ypatumus, bet ir kitas aktualias šiandienos socialines problemas šalyje.

Kursai buvo intensyvūs ir turiningi edukaciniu, kultūriniu bei socialiniu aspektais. Klausėmės paskaitų apie airių kalbą, šalies istoriją, žymiausius rašytojus, muziką, dailę ir kiną. Aktyviai dalyvavome kūrybinėse dirbtuvėse, analizuodami, kurdami bei pristatydami individualius savo darbus ir grupėse rengtus projektus. Tokiu būdu patys išbandėme įvairius mokymo(si) būdus. Paskaitos apie rašytoją V.B.Jeitsą klausėmės parodoje nacionalinėje bibliotekoje, o apie airių dailę – nacionalinėje galerijoje.IMG_1728.JPG

Dalyvavimas tarptautiniuose kursuose – mano grupėje mokėsi 13 mokytojų iš įvairių šalių, t.y. Austrijos, Ispanijos, Italijos, Lenkijos, Slovakijos, Turkijos, Vokietijos – suteikė mokytojams galimybę pasidalinti profesine patirtimi, metodine medžiaga bei sužinoti apie švietimo padėtį jų šalyse. Nors dauguma dalyvių buvo Erasmus+ programos stipendininkai, atvyko ir mokytojų, kurie už jiems reikalingus kursus, kelionę ir pragyvenimą susimokėjo patys. Tai rodo, kad mokytojo atlyginimas Lietuvoje yra dar labai menkas.

IMG_1883.JPG

Gyvendami universiteto miestelyje, pačioje Dublino širdyje, ne tik mokėmės, bet ir stengėmės pažinti vietos žmones bei jų kultūrą. Maloniai nustebino atviri ir nuoširdūs, visada pasirengę padėti žmonės, jų muzikinė kultūra – tiek gatvės muzikantai, tiek tradicinę airių muziką atliekančios grupės yra labai aukšto lygio. (Groti instrumentu mokomasi privačiai. Airiai neturi muzikos mokyklų, o
muzikos kaip dalyko, mokoma tik pagrindinėje mokykloje.) 



IMG_1899.JPG

Man, kaip anglų kalbos mokytojai, buvo svarbu pamatyti airių kultūros paminklus: universitete veikiančią vieną iš didžiausių pasaulio bibliotekų bei vertingiausią jos eksponatą –VIII a. škotų vienuolių Kelso lotynišką evangelijų knygą. Aplankėme įžymias Dublino vietas - katedras, pilį, kalėjimą, muziejus, rašytojų bei muzikantų skulptūras. Ypač smagu buvo pasiklausyti tradicinės airių muzikos senamiesčio pramogų rajono baruose ir paskanauti tradicinių airių valgių. Dublinas – sostinė – prie jūros, todėl pavažiavus 20 minučių traukiniu, galėjome pamatyti akmenuotas jūros pakrantes, uolėtas salas, jaukius žvejų kaimelius. Savaitgalį nukeliavome ir toliau – pamatėme nuostabią Airijos gamtą –Wicklow kalnų nacionalinį parką, XIIa. Šv.Kevino įkurto pirmojo krikščioniško vienuolyno Airijoje liekanas Glendalough, patyrėme Atlanto vandenyno ir jo skalaujamų Moher uolų didybę.
Erasmus+ programos suteikta galimybė leido pažinti gražią šalį, jos kultūrą, patobulinti anglų kalbą, išmokti naujų, prisiminti senus mokymo metodus, susipažinti su nuostabiais  žmonėmis ir įsigyti naujų draugų. 

 
Erasmus+

Šiais mokslo metais mūsų gimnazija vykdo ES finansuojamą Erasmus+ KA1 darbuotojų mobilumo projektą „Inovatyvumas ugdymo procese”.          
Projekto metu bus tobulinamos mokytojų profesinės kompetencijos, siekiama įgyti inovatyvių ir efektyvių mokymo būdų ir metodų, skatinančių mokinių mokymo(si) motyvaciją ir ugdančių jų gebėjimą mokytis, bei ieškoma galimybių plėsti gimnazijos ryšius su europinėmis institucijomis. Siekiant įgyti kuo įvairesnių metodų ir praktikų, mobilumų veiklai pasirinktos skirtingų šalių institucijos: Trinity College Dubline (Airija), The Lake School of English Oxford Oxforde (Anglija) ir Primera Courses Liublijanoje (Slovėnija). Tai daug patirties turinčios organizacijos, o jų kursuose pateikiama kokybiška ir struktūrizuota medžiaga, reikalinga gimnazijos užsibrėžtiems tikslams ir iš jų iškylantiems uždaviniams įgyvendinti. Mobilumuose dalyvaus trys anglų kalbų mokytojos: Kristina Volungevičienė, Jolita Černienė ir Ramunė Kašėtienė. Tokia darbuotojų atranka numatyta tikslingai, nes komunikavimas užsienio kalba yra vienas iš svarbiausių veiksnių sėkmingai įsisavinti medžiagą. Mobilumų metu dalyvės koncentruosis į iškeltus uždavinius, o grįžusios, skleis savo gerąją patirtį, taip suteiks galimybę ir kitiems pedagogams gerinti ugdymo kokybę savo pamokose. Ugdymas bus praturtintas naujomis praktikomis ir aplinkomis, tai skatins mokinių motyvaciją ir gerins jų mokymosi rezultatus. Tikimės, kad šių dalyvių dėka suaktyvės gimnazijos tarptautinis bendradarbiavimas, kuris įtrauks ir kitų disciplinų mokytojus, mokinius, jų tėvus ir kitus bendruomenės narius.                  
Šis darbuotojų mobilumo projektas tiesiogiai siejamas su gimnazijos tikslais ir uždaviniais, ugdymo ir ugdymosi strategijomis ir suteikia išskirtines galimybes gimnazijos numatytiems rezultatams pasiekti. 


Kelionė į Sardiniją

 

Projekto įgyvendinimui Europos Sąjunga suteikė finansinę paramą.

tr3.jpgtr1.JPG

Tai yra jau antroji projekto ERASMUS + „Suvienyti muzikos“ dalyvių išvyka į užsienį.  Šį kartą keturių šalių – Lietuvos, Prancūzijos, Rumunijos ir Italijos – atstovai savo regionų dainas ir tautinius kostiumus pristatė partnerių iš Italijos mieste Nuore, Sardinijoje. Muzika mus lydėjo ne tik kūrybinių dirbtuvių ar koncertų metu. Be jos neapsiėjo nė vienas skrydis, kelionė autobusu ar pėsčiomis. Lietuvių liaudies dainos skambėjo Koliziejuje, „Tautiška giesmė“ ne kartą aidėjo Romos gatvėse. Iš kurgi Roma atsirado mūsų mobiliajame mainų maršrute? 

                      „Būti Italijoje ir neaplankyti Romos?“ – toks buvo vadovės klausimas ir kartu pasiūlymas, kurio neatsisakėme. Turėjome dvi dienas nuostabaus laiko šiame Europos civilizacijos, kultūros pradžios, šimtmečių istorijos mieste. Aplankėme Santa Maria Maggiore baziliką, įlipome į Šv. Petro bazilikos kupolą, iš kur atsivėrė nepakartojama Vatikano panorama. Ėjome Angelų tiltu, tačiau staiga kilus audrai buvome priversti slėptis vietinėse krautuvėlėse. Nors batai jau buvo permirkę nuo grindiniu tekančių lietaus upelių, tai tik dar labiau sustiprino įspūdžius. Permainingas oras sutrukdė pamatyti Panteoną, kitus numatytus objektus, tačiau liūčiai nurimus turėjome galimybę pasigrožėti Trevi fontanu. Auštant išskridome į Sardinijos sostinę – Kaljarį. Lietingas oras – tokį jį radome šiame mieste – nėra idealus pasivaikščiojimams, tačiau spėjome apžiūrėti miesto gatves bei prieplauką. Tada sėdome į autobusą, nuvežusį į galutinį kelionės tikslą – Nuoro miestą, kuriame mus pasitiko italų šeimos. Pasiėmę visus atsivežtus daiktus, apsižvalgėme – kiekvieno akyse matyti truputis nerimo. Tačiau, pamačius besišypsančius projekto dalyvius ir apsikeitus vos keliais žodžiais, visiems pasidarė ramiau. Dar kartą pagavę mokytojos žvilgsnį, atsisveikinome ir tai buvo paskutiniai lietuviški žodžiai, ištarti tą vakarą. Visi pasukome skirtingais keliais į naujuosius laikinus namus.
tr2.jpg 
 

Pirmą rytą visi dalyviai gerai nusiteikę rinkosi prie S. Satta licėjaus durų, jautėsi šiltas italų bendravimas. Visi per labai trumpą laiką mėgino įsiminti naujų draugų veidus bei vardus. Neilgai trukus, apžiūrėjome mokyklos patalpas ir galiausiai susirinkome į aktų salę oficialaus susitikimo. Įspūdingame koncerte mokiniai atliko garsių kompozitorių kūrinius. Renginiui pasibaigus kiekvienas norintis galėjo parodyti savo muzikinius gebėjimus. 

Antrą dieną mūsų laukė kūrybinės dirbtuvės: išklausėme italų pasiūlymus dainų aranžuotėms, kartu pradėjome įgyvendinti idėjas. 

Kitą dieną mokėmės dirbti „Musescore“ programa. Taip pat lankėmės Nuoro merijoje, klausėmės vicemero pasakojimo apie Nuoro miestą ir tradicijas. Likusią dienos dalį praleidome senamiestyje, klaidžiodami siauromis gatvelėmis, tokie maži seną salos istoriją menančių pastatų šešėlyje...  

Ketvirtą dieną daugiausia laiko skyrėme repeticijoms. Mes koncertui ruošėme keturias dainas: ,,Tai gražiai gieda“, ,,Nuslaida saulala“, ,,Aš pasėjo do liniuko“ ir ,,Eisva mudu abudu“.   Pastaroji, atliekama pritariant kanklėmis, šiuo užsieniečiams nežinomu instrumentu,  pritraukė daugiausia dėmesio. Koncerte turėjome pristatyti ne tik lietuvių liaudies dainas, bet ir atlikti keletą autentiškų partnerių dainų. 

Projekto savaitės laikas tirpte ištirpo. Neapsižiūrėjome, kaip greitai, atrodo, dar tik pradėjus darbus, jau reikia traukti iš lagaminų sceninius drabužius baigiamajam koncertui.  Šiek tiek jaudinomės,  bet buvome pasiruošę, žinojom, kaip  mūsų dainas vertina ir kad žavisi jų originalumu. Ir nenuvylėme.

Mūsų draugai iš kitų šalių taip pat pasirodė puikiai. Kiekviena šalis atsivežė labiausiai savo šalies kultūrą reprezentuojančias dainas. Užburiančios buvo sardų dainos, ypač 3000 metų senumo piemenų daina, kurią keturi vaikinai atliko specifiniais gerkliniais balsais. Įdomus buvo prancūzų pasirinkimas – dainų tekstai skambėjo jų vietine tarme, tačiau istorijos žiūrovui buvo perteiktos puikiai. Rumunai, kaip visada, žavėjo skambiais balsais ir nuoširdumu. Tiesiog privaloma išmokti jų „Coborai “, su kuria ąžuoliečiai jau buvo susigyvenę 2007-2009 metais, pirmojo tarptautinio projekto metu. Koncerto pabaigoje mokėmės tradicinių sardų šokių.  

Ir visko pabaiga – vakarėlis. Užkandžių stalas, draugų solo partijos, originalūs pasirodymai, sveikinimai gimtadienio proga, įvairūs triukai, asmenukės atsisveikinant, kada, jei ne dabar, laikas atsipalaiduoti ir parodyti viską, ko nespėjo kiti pastebėti  arba kam  pritrūko laiko. 

Paskutinę dieną Nuoro mieste apžiūrėjome dar nematytas miesto vietas, sustojome Sebastiano Sattos aikštėje, kurioje aktoriai skaitė jo kūrybą, apsilankėme amatininkų mugėje, kurioje nupirkome ir lauktuvių namiškiams.

Po ilgo atsisveikinimo su naujais draugais, dar naktį palikome Nuorą ir išvažiavome atgal į Kaljarį, tada skridome į Milaną, o iš ten – į Lietuvą.
tr4.jpgtr5.jpg 
 

Kiekvienas komandos narys projekto metu įgijo neįkainojamą patirtį bendradarbiaudamas su partneriais iš užsienio, patobulino savo muzikinius gebėjimus, taip pat pagerino bendravimo anglų kalba įgūdžius. Belieka tik ištarti nuoširdų AČIŪ projekto koordinatorei – anglų kalbos mokytojai Kristinai Volungevičienei – už įgytą neįkainojamą patirtį; muzikos mokytojai Renatai Bakulienei už mūsų projekto muzikinės dalies paruošimą.

Baigti norėčiau palinkėjimu savo bendraamžiams – naudokitės atsiradusiomis galimybėmis ir susiklosčiusiomis aplinkybėmis, nes dabar yra mūsų laikas.

Julija Tiškutė, Varėnos ,,Ąžuolo” gimnazijos IV klasės mokinė

 

P.s. Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.


 

Pirmiesiems Erasmus+ projekto metams pasibaigus

kk1.jpgVarėnos „Ąžuolo“ gimnazija baigė pirmuosius dviejų metų Erasmus+ „Suvienyti muzikos“ metus itin sėkmingu koncertu Prancūzijoje, Movaux miesto salėje. Bendram koncertui pirmą kartą susitiko keturių šalių – Lietuvos, Prancūzijos, Rumunijos ir Sardinijos – moksleiviai. Tačiau iki šio susitikimo buvo nuveiktas nemažas darbas namuose.

Mokyklos koridoriuose vakarais išgirdę muziką niekas nenustebdavo - visi žinojo, kad grupė mokinių ruošiasi koncertui. Gegužės mėnesį Prancūzijoje turėjome padainuoti autentiškas lietuvių,prancūzų, sardiniečių ir rumunų dainas. "Kaip pasirodysime, taip galvos apie mūsų šalį" , - sakė muzikos mokytoja R. Bakulienė.

Prasidėjus mokslo metams, muzikuojantys ir dainuojantys mokiniai, susiskirstę grupelėmis po keturis, iš gražių lietuvių liaudies sutartinių, karo, darbo, meilės dainų repertuaro turėjo atrinkti 12 gražiausių. Išsirinkę dainas, mokėmės jas dainuoti ir perrašinėjome "Sibelijaus" programa. Taip pat rengėme dainų aprašus. Tekstus - tiek žanrų, tiek dainų - vertėme į anglų kalbą. Viskas buvo sukelta į bendrą projekto puslapį – www.unitedinmusic.eu. Jame  galėjome susipažinti ne tik su kitų kraštų dainomis, bet ir su mūsų būsimais draugais.

kk2.jpgGalutiniam koncertui iš 12 dainų atrinkome keturias: "Tai gražiai gieda", “Nuslaida saulala", "Aš pasėjo du liniuko" ir "Eisva mudu abudu". Pradėjome ruoštis pasirodymui. Iš pradžių užsiėmimams skyrėme valandą laiko. Artėjant išvykai, veikla suaktyvėjo. Galvojome, kaip visas dainas sudėti į gražų reginį, kuo apsirengsime – pasisiuvome lininius rūbus, aiškinomės, kaip tarti užsieniečių dainų tekstus. Buvo aišku, kad viskas bus puiku.

Kaip sakoma, mokslo šaknys karčios, bet vaisiai saldūs: gegužės 22 d., sekmadienio naktį išvykome iš Varėnos. Lėktuvu skridome iš Vilniaus į Briuselį. Apsigyvenę viešbutyje, likusią dieną praleidome apžiūrinėdami gražų senamiestį – aplankėme didžiąją aikštę, netoliese esančias bažnyčias bei pamatėme besišlapinančio berniuko skulptūrėlę. Kitą dieną, pirmadienį, traukiniu išvykome į Šiaurės Venecija vadinamą  Briugės miestą, kuris laikomas Belgijos viduramžių stebuklu.  Miestas garsėja ne tik nesuskaičiuojamais kanalais, bet ir nuostabiu belgišku šokoladu, gobelenais bei nėriniais.  Nuėjome į Šv. Kraujo Baziliką, kur saugomas lašelis Kristaus kraujo, o Švč. Mergelės Marijos bažnyčioje grožėjomės Mikelandželo "Madonos su kūdikiu" skulptūra. Tikra atrakcija buvo Kankinimų muziejus, kur matėme įvairius kankinimų būdus, naudotus Europoje. Pažinti miestą padėjo pasiplaukiojimas laivu po kanalus.

kk3.jpgAntradienį sėdome į autobusą vežantį į Lilį. Lilis, 2009 metų duomenimis, turi 1,015,744 gyventojus. Miesto plotas - 39,51 km². Iš Lilio, kur mus pasitiko prancūzų partnerių anglų kalbos mokytoja Helene, keliavome iki Collège Maxence Van Der Meersch – partnerių mokyklos. Ten mus šiltai priėmė, ir išsiskirstėme į šeimas, kuriose gyvenome iki išvykimo. Įdomu, kad net ir projekte nedalyvaujančių mokinių šeimos apgyvendimo savo namuose mokinius iš Europos bei kiekvieną dieną su dideliu entuziasmu domėjosi projektine veikla.

Trečiadienio rytą vyko oficialus projekto partnerių iš Lietuvos, Rumunijos, Sardinijos ir Prancūzijos susitikimas, kuriame visų šalių mokiniai pristatė savo šalis, mokyklas bei savo krašto muziką. O šeimininkai dar ir padainavo. Gavome ir dovanų: diplomus ir projekto marškinėlius. Po pietų muzikos kabinete įvyko pirma bendra repeticija. Jai pasibaigus, nuvykome į Bondues miestelio meriją, kur mus nuotaikingai pasveikino meras.

Ketvirtadienį mokiniai repetavo, o projekto mokytojai aptarė metų darbą ir rengėsi sekančioms veikloms. Po pietų vykome prie jūros. Pakeliui matėme įvažiavimą į Euro tunelį. Praleidome keletą valandų vaikštinėdami stačiomis pajūrio uolomis ir grožėdamiesi nuostabiais Lamanšo vaizdais. O nusileidę į pakrantę, nebijantys šalčio merkė kojas į jūrą, kiti raminosi jūros ošimu arba mamoms rinko pajūrio akmenukus.

Penktadienį po repeticijos ir pietų mokykloje, tramvajumi vykome į Lilio miestą: apžiūrėjome senamiestį bei turėjome labai įdomią ekskursiją po prašmatnų operos teatrą. Dieną baigėme klausydami koncerto operos teatre. Nors sėdėjome ketvirtame aukšte – visai prie lubų – bet Annos Prohaskos ir jos draugų koncertas patiko.

Šeštadienį, pusę dienos skyrėme generalinei repeticijai, o po pietų apsilankėme dar vieno miestelio – Mouvaux merijoje. Vakare koncertų salėje kartu su šokių mokytoju iš Paryžiaus mokėmės tradicinių šokių, ragavome vietinių užkandžių ir gėrimų, buvo diskoteka visiems projekto vaikams, tėvams ir mokytojams.

Sekmadienis. Koncerto diena. Simo Krušniausko sukurta vizualizacija sukūrė koncerto nuotaiką ir davė pradžią. Toliau sekė Godos Tarailytės atlikta daina "Tai gražiai gieda". Po to dainavome ir šokome  sutartinę "Nuslaida saulala". Vėliau - dainą "Eisva mudu abudu" pritariant  kanklėms. Jomis grojanti Goda visą savaitę gavo daug dėmesio - žmonėms buvo smalsu, kas tai per instrumentais. Su pasididžiavimu aiškindavome, jog tai - kanklės ir kad tik mes ir kaimynai latviai jas turi. Na, o ketvirtoji daina buvo bendra, dainavome " Aš pasėjo du liniuku". Per repeticijas buvo smagu girdėti, kaip kitų šalių mokiniai stengiasi ištarti "už gražiuosius audeklelius". Koncerto metu jie jau puikiausiai galėjo tai ištarti. Po mūsų sekė rumunų pasirodymas.  Rumunų bendra daina "Coborai" buvo viena smagiausių ir lengviausių. Trio iš Sardinijos širdis virpino ne tik balsais, bet ir dainų tekstais. Tačiau įsimintiniausias buvo vyrų atliktas "cantu a tenore" - gerklinis dainavimas. Gausiausias būrys buvo prancūzų mokinių. Mokiniams po 12-14 metų, tačiau jie turi reiklų muzikos mokytoją ir jų pasirodymas buvo  puikus. Koncerto pabaigoje visi susikibome rankomis Europos Sąjungos himnui. Pirmą posmą dainavome vokiškai, o tada po posmelį kiekviena šalis savo gimtąja kalba.

kk4.jpgPasibaigus koncertui sulaukėme daug ovacijų ir pagyrų. Džiaugėmės, kad pirmųjų projekto metų darbas nenuėjo veltui. 

"Erasmus+" projektas visiems važiavusiems davė labai daug: susipažinome su kitų šalių kultūra, muzika, tautiniais kostiumais, pasimokėme naujų kalbų, pamatėme gamtos ir architektūros perlų, susiradome naujų draugų ir atradome senus pažįstamus.

Tiems, kurie rudenį tęs mūsų veiklą Sardinijoje, linkime tokio pat smagaus laiko, kurį turėjome su direktore Milda Padegimaite, projekto koordinatore  Kristina Volungevičiene bei muzikos mokytoja Renata Bakuliene, ir iš naujo atrastais draugais: Agne, Milita, Evelina, Gabija, Roku, Goda, kitu Roku ir Žilvinu!

 

Ramunė Rusaitė

Varėnos “Ąžuolo” gimnazijos mokinė

 

 

 



Baigiamasis nacionalinio projekto ,,Kas buvo Čijūnė Sugihara?” renginys


 sugikara.JPG

Čijūnė Sugihara yra žinomas į Lietuvą atvykstantiems japonams, žydams ir kitiems Lietuvos svečiams, besidomintiems holokausto tema. Tačiau apie jo gyvenimą, gyvenimo filosofiją Lietuvoje nėra daug kalbama ir žinoma. Šio žmogaus poelgis – žmonių gyvybių gelbėjimas – tai žmogiškumo, tolerancijos pavyzdys.

Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti sekretoriatas 2015 m. rugsėjo mėnesį inicijavo nacionalinį edukacinį projektą „Kas buvo Čijunė Sugihara?“ mokykloms, kuriose veikia Tolerancijos ugdymo centrai (Tokių respublikoje jau yra 140) ir kurių bendruomenėse daugiau dėmesio skiriama istorinę atmintį puoselėjantiems projektams.

Iš įvairių Lietuvos vietų dalyvauti edukaciniame nacionaliniame projekte buvo pakviesti tik 12 Tolerancijos ugdymo centrų, skatinant pasidomėti Čijunės Sugiharos asmenybe, jo gyvenimu bei moralinėmis nuostatomis. Nacionalinis projektas buvo įgyvendintas 2015 m. rugsėjo – 2016 m. sausio mėnesiais.

Projektu buvo siekiama papasakoti mokiniams apie Japonijos konsulą Lietuvoje, o  laukiamas rezultatas – mokinių kūrybinės raiškos darbai.

Mūsų gimnazijos mokiniai, dalyvaudami šiame projekte vykdė įvairias veiklas: susipažino su informacija apie Č. Sugiharos asmenybę ir jo išgelbėtų žmonių likimus,  rinko medžiagą, lankėsi konsulo namuose Kaune, baigiamajame renginyje pristatė meninę kompoziciją ,,Ant ko laikosi pasaulis?“.

Baigiamojo renginio visų 12 projekto dalyvių pristatymai vyko vasario 11 d. Kaune VDU. Į jį atvyko Č. Sugiharos sūnus Nobuki Sugihara su žmona, Č. Sugiharos giminaičiai, Japonijos, Izraelio, Lenkijos ambasadų atstovai, Kauno, Panevėžio žydų bendruomenių nariai, Kauno valdžios atstovai, garbūs svečiai iš Lietuvos Respublikos Seimo, Vyriausybės,  Švietimo ir mokslo, Užsienio reikalų ministerijų ir kitų valstybinių institucijų.

Mokyklos pristatė įvairias veiklas: sukurtus video filmus, piešinius, literatūrines ir menines kompozicijas. Mūsų mokinių parodyta meninė kompozicija ,,Ant ko laikosi pasaulis?“ susilaukė didelio palaikymo ir buvo įvertinta kaip labai informatyvi, įdomi ir suprantama visiems.

 Roko Svirsko, Luko Macijausko, Augustino Galinio, Rugilės Kudarauskaitės, Silvijos Biekšaitės, Meidos Bačinskaitės ir Monikos Kubelevičiūtės pristatymas įvertintas kaip profesionalių aktorių darbas.

Tarptautinė Komisija ir Č. Sugiharos sūnus asmeniškai dėkoja visiems mokytojams, mokiniams ir jų tėveliams, kurie prisidėjo prie šio projekto įgyvendinimo. Labai tuo džiaugiamės.

Po mokyklų veiklų pristatymo dar turėjome galimybę pabendrauti su Č. Sugiharos sūnumi, kuris labai džiaugėsi puikiais mokinių darbais ir tokiu šiltu ir gražiu jo tėvo atminimo įamžinimu. Renginio pabaigoje susirinkusieji galėjo susipažinti su japonų virtuve ir pažiūrėti  japonų aktoriaus Šingo Misavos monospektaklį „Sprendimas. Gyvybės vizos ~ „Sempo“ Čijunės Sugiharos istorija “.  Visoms mokykloms projekto dalyvėms buvo įteikti padėkos raštai, Lenkijos ambasados ir Sugiharos namų Kaune dovanos.

Nors projektas jau baigėsi, bet tikimės, kad pažintis su Japonija dar tik prasideda. Palaikome gimnazijoje apsilankiusio  Japonijos ambasadoriaus T. Shigeedos šūkį: ,,Dar arčiau, dar draugiškiau“.


    TUC koordinatorė Rūta Jasevičienė

   


„Erasmus+“ projekto „Suvienyti muzikos“ mokytojų susitikimas Rumunijoje 

e1.JPGe2.JPG

Š. m. lapkričio 11-14 d. istoriniame Transilvanijos mieste Alba Julijoje (Rumunija) įvyko „Erasmus+“ tarptautinio strateginės partnerystės projekto „Suvienyti muzikos“ („UNITED IN MUSIC“) mokytojų susitikimas. Į susitikimą atvyko projekto mokyklose koordinatoriai, muzikos bei anglų kalbos mokytojai. Mūsų gimnaziją jame atstovavo mokytojos Renata Bakulienė bei Kristina Volungevičienė.

Keturių šalių projekto mokytojai – rumunai, prancūzai, italai ir lietuviai – susirinkę partnerių mokykloje Rumunijoje susipažino vieni su kitais, kolegoms ir rumunų mokiniams pristatė savo šalis bei mokyklas, klausėsi rumunų mokinių bei dviejų šalyje garsių folkloro atlikėjų atliekamų dainų, dalyvavo pažintinėje kultūrinėje programoje. Kitas dvi dienas mokytojai aptarė projekto tvarkaraštį, projekto tinklalapį, galutinių produktų kokybę, mokinių tarptautinius susitikimus bei kūrė projekto vertinimo įrankius. Susitikimo metu mokytojai taip pat išrinko projekto logotipą iš pasiūlytų keturių geriausių (kiekvienos šalies partnerės). Vieno balso persvara laimėjo italų mokyklos pasiūlytas logotipas, kuris ir tapo projekto logotipu. Antroje vietoje liko mūsų mokinio Simo Krušniausko sukurtas projekto ženklas.
e3.jpge5.jpg 

Susitikimas buvo labai naudingas: prie apskrito stalo mokytojai aptarė ir išsiaiškino į darbotvarkę įtrauktus klausimus, išklausė partnerių nuomones bei sutarė dėl visiems priimtinų sprendimų.

Dabar mokinių ir mokytojų laukia tolimesnė projektinė veikla mokyklose ir visi ruošiasi pavasariniam susitikimui partnerių mokykloje Prancūzijos Lilio mieste.

Projekto koordinatorė Kristina Volungevičienė 


ERAZMUS+“ PROJEKTAS „MUZIKOS SUVIENYTI“

Norime pasidžiaugti, kad mūsų gimnazijos mokytojams bei mokiniams teko dar viena galimybė patirti tarptautiškumą ir muzikuoti kartu su kitų šalių mokiniais bei mokytojais. Praėjusiais mokslo metais parengtas „Erasmus+“ tarptautinis strateginės partnerystės projektas „Muzikos suvienyti“ („UNITED IN MUSIC“) gavo Europos Sąjungos finansavimą. Kartu su mūsų mokykla projekte dalyvaus mokiniai bei mokytojai iš skirtingų Europos geografinių regionų: prancūzai – iš Vakarų, rumunai – iš Rytų, lietuviai – iš Šiaurės bei italai – iš Pietų.erazmus.JPG
Tai muzikinis projektas, kuris tęsis dvejus metus. Jo metu 13-17 metų gabūs muzikai mokiniai iš Europos šalių susipažins su savo krašto liaudies muzika, sužinos apie projekto partnerių folklorinės muzikos palikimą naudodamiesi pačių sukurtu projektiniu tinklalapiu, diskutuodami, kartu repetuodami bei gyvai atlikdami autentiškas ir aranžuotas liaudies dainas. Mokytis aranžuoti  partneriai vyks į Sardiniją (Italija). Mokiniai parengs koncertus Prancūzijoje ir Lietuvoje bei išleis kompaktinę plokštelę, kurioje bus įrašytos 12 liaudies ir 4 aranžuotos dainos.
Muzikos ir įvairių instrumentų, užsienio kalbos bei informatikos mokytojai padės mokiniams įgyvendinti projekte numatytas veiklas.
Mes, projekto mokytojai, tvirtai tikime, kad mūsų mokiniams, kaip būsimiems aktyviems Europos piliečiams, yra svarbu domėtis ir pažinti kitas kultūras, suvokti ir mokėti priimti skirtumus. Šiuo projektu skatinsime būtinus šiuolaikinėje visuomenėje įgūdžius – mokinių kūrybiškumą, bendravimą ir bendradarbiavimą, užsienio kalbų vartojimą.

Kristina Volungevičienė

Projekto koordinatorė